Olin jo pidempään miettinyt hyvää tarjouskampanjaa Corona Capitalin uusasiakashankinnan buustaamiseksi. Olin kuitenkin epävarma kampanjani kannattavuudesta. Suunnittelin lahjakortin lähettämistä kaikille uusille laskunsa Corona Capitalin avulla rahoittaville yrityksille. Halusin lahjakorttiin kunnon summan. Pohdin kuitenkin kampanjan kuluja suhteessa tuottoon. Minulla kun ei ole takeita minkä kokoisia laskuja asiakkaamme meille lähettäisivät saadakseen lahjakortin. Toisaalta halusin myös kerrankin satsata kunnon palkintoon.

Olin jo tehnyt kampanjan valmiiksi sähköpostitustyökaluumme ja valinnut vastaanottajaksi noin 500 vastaanottajan listan. Pupu meni sitten kuitenkin pöksyyn ja päätin  viime hetkillä vaihtaa sähköpostini sanomaa Corona Capitalin vanhaan ja perinteiseen kampanjaan, jota olemme käyttäneet jo useaan kertaan. Tässä kampanjassa etu on huomattavasti kaavailemaani isohkoa lahjakorttisummaa pienempi.

Siinä sitten tarjousta muuttaessani sähköpostipohjaan muistin muuttaa kuudesta kohdasta viisi. Yhteen kohtaan sähköpostin viestiä jäi alunperin kaavailemastani lahjakorttiporkkanasta maininta.

Voin kertoa, että ihmetykseni oli melko suuri kun Corona Capitalin myyjiltä alkoi tulemaan yhteydenottoja asiakkaista, jotka kertoivat odottavansa lahjakorttia myymäänsä laskuaan vastaan. Sydän hyppäsi kurkkuun ja  kävin katsomassa, että millaistahan viestiä olin sitten loppujen lopuksi noin 500 asiakkaalle lähettänyt. Sieltähän  se sitten pompsahti, että olin unohtanut pieneen pränttiin lahjakortista maininnan.

Mitä opin virheestäni?

Virhe oli hyvä koska useampi tarkkasilmäinen asiakas löysi lahjakorttimaininnan ja oli tietystikin oikeutettu palkintoonsa. He saivat mukavasti rahaa kuluvan kuukauden menoihin lahjakortin muodossa. On aina mukava piristää ja palkita kanssaihmisiä. Pidin myös hyvänä juttuna sitä, että oikeasti ne jotka lukivat koko viestini ajatuksella hyötyivät tarjouksesta. Lisäksi Corona Capitalille saatiin kuin saatiinkin hyvä määrä uusia asiakkaita.

Loppujen lopuksi virheeni kannatti. Emme kärsineet tappioita markkinointikampanjastamme ja luulen asiakkaillekin tulleen hyvä mieli. Saivathan he laskunsa rahoitettua edullisemmin. Ainakin ne jotka lukivat kaiken mitä minulla oli asiaa. Be brave, make mistakes.

P.s. Tarjous on edelleen voimassa uusille laskun myyjille. Kysele siis sitä rohkeasti!